Prostředí školy
27.03.2014 10:24Prostředí školy
Současný stav
§ prostředí školy se líbí, nejvíce se žákům líbí barevnost školy a arboretum, mají výhrady k prostoru před školou, výzdobě některých tříd a prostředí WC (někteří žáci úmyslně znečišťují prostředí)
§ mezi nejhezčí třídy patří učebny dějepisu, přírodopisu, fyziky, mezi třídy, které se žákům nejméně líbí, patří učebna dílen a chemie
§ o prostory se stará pan školník, paní uklízečky a žáci v předmětech pracovní činnosti, součástí řádu školy je zavedený systém předávacích a přebíracích žákovských služeb
§ přestávky mohou žáci trávit na chodbách, hraním stolního tenisu, za pěkného počasí v atriích školy, na1.stupni je lezecká stěna
§ škola je přívětivá k příchozím návštěvníkům
§ ve škole je dostatečné množství květin a jsou umístěny ve třídách a na chodbách, starají se o ně zaměstnanci školy, učitelé a vybraní žáci
§ ve škole je dostatek zeleně
§ škola má vlastní arboretum, o které se starají žáci v pracovních činnostech a pan školník, tyto prostory se využívají k výuce přírodovědných předmětů, pracovních činností a výtvarné výchovy, arboretum využívá i školní družina, která využívá také atria mezi jednotlivými budovami školy, kde jsou pro děti lavičky a skákací nafukovací plocha
§ škola má vypracovaný plán rozvoje, bude se podílet na údržbě, technickém vybavení, modernizaci školního areálu
§ prioritou je v současné době dokončení budování arboreta na úroveň ekologické zahrady s možností vyučování
Prostředí školy
Stav lavic v naší škole je dobrý, mezi nejhorší patří lavice v odborných učebnách na 2. Stupni, především v učebně chemie. K jejich výrobě byl použit nevhodný materiál, který velice trpí při chemických pokusech prováděných žáky při laboratorních pracích. Některá poškození jsou způsobena také nevhodným chováním žáků.
V minulých měsících proběhlo výběrové řízení na jejich opravu a čekáme na finanční prostředky, které umožní opravu realizovat. Pokud budeme s výsledky práce zvolené firmy spokojeni, bude pokračovat oprava i v dalších odborných učebnách.
Stav žaluzií je dobrý a byly instalovány venkovní žaluzie.
Malby v naší škole jsou dobré až na malé nedostatky jako jsou např. drobné oděrky. V pravidelných intervalech jsou malby a nátěry obnovovány. V letošním roce natřeny šatny, vymalovány chodby v přízemí a haly.
Celkově je v naší škole příjemně
Okolí školy
V okolí školy je velkým problémem znečišťování prostorů psími exkrementy, odpadky a nedopalky cigaret. V odpoledních a ranních hodinách dochází k častému venčení psů obyvateli okolních domů a následnému znečišťování okolí. V této souvislosti škola požádala o spolupráci Městský úřad a Městskou policii ve Žďáru nad Sázavou.
Někteří žáci vnímají negativně postávající a kouřící skupiny mladých lidí před nedalekým nízkoprahovým centrem Ponorka
Analýza – prostředí školy únor 2014
Dotazníkové šetření – zúčastnilo se jej 400 žáků, což představuje 89 % všech žáků školy
Analýza prostředí a okolí školy
Otázka: Líbí se mi vnitřní prostředí školy
třída |
ano |
v % |
ne |
v % |
částečně |
v % |
1.A |
24 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.B |
25 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.A |
16 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.B |
20 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.C |
19 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.A |
17 |
85 |
0 |
0 |
3 |
15 |
3.B |
20 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.C |
14 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4.A |
0 |
0 |
2 |
11 |
16 |
89 |
4.B |
20 |
95 |
0 |
0 |
1 |
5 |
4.C |
11 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5.A |
13 |
65 |
0 |
0 |
5 |
35 |
5.B |
12 |
50 |
1 |
4 |
11 |
46 |
6.A |
16 |
80 |
0 |
0 |
4 |
20 |
6.B |
8 |
38 |
3 |
14 |
10 |
48 |
7.A |
1 |
4 |
1 |
4 |
21 |
92 |
7.B |
9 |
50 |
0 |
0 |
9 |
50 |
8.A |
8 |
42 |
10 |
53 |
1 |
5 |
8.B |
5 |
26 |
4 |
21 |
10 |
53 |
9.A |
11 |
85 |
0 |
0 |
2 |
15 |
9.B |
11 |
85 |
0 |
0 |
2 |
15 |
celkem |
280 |
|
21 |
|
95 |
|
Vnitřní prostředí školy se líbí 72% žáků, nelíbí se 5% žáků, pouze částečně se líbí 23% žáků
Návrhy žáků na zlepšení vnitřního prostředí školy:
- barevné třídy
- vůně a čistota na WC, zamykání dveří na 1. stupni, více zrcadel
- polstrované židle pro žáky ve třídách
- hrací koutek pro 1. stupeň
- více pinpongových stolů
- nové televize do tříd
Otázka: Líbí se mi vnější okolí školy
třída |
ano |
v % |
ne |
v % |
částečně |
v % |
1.A |
24 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.B |
21 |
84 |
0 |
0 |
4 |
16 |
2.A |
16 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.B |
20 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.C |
18 |
95 |
0 |
0 |
1 |
5 |
3.A |
14 |
70 |
0 |
0 |
6 |
30 |
3.B |
20 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.C |
14 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4.A |
15 |
83 |
0 |
0 |
3 |
17 |
4.B |
19 |
90 |
0 |
0 |
2 |
10 |
4.C |
11 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5.A |
12 |
60 |
0 |
0 |
6 |
40 |
5.B |
7 |
29 |
1 |
4 |
16 |
67 |
6.A |
20 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6.B |
9 |
43 |
3 |
14 |
9 |
43 |
7.A |
23 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7.B |
13 |
72 |
0 |
0 |
5 |
28 |
8.A |
0 |
0 |
2 |
11 |
17 |
89 |
8.B |
15 |
79 |
1 |
5 |
3 |
16 |
9.A |
3 |
23 |
0 |
0 |
10 |
75 |
9.B |
2 |
15 |
0 |
0 |
11 |
85 |
celkem |
296 |
|
7 |
|
93 |
|
Vnitřní prostředí školy se líbí 73% žáků, nelíbí se 2 % žáků, pouze částečně se líbí 25 % žáků
Návrhy žáků na zlepšení vnějšího prostředí školy:
- upravit jezírko v arboretu
- odpadky v okolí školy
- v zimě lepší údržba příjezdové cesty
- více hřišť v okolí školy
- lavičky před školou
- více květin v arboretu
- kouření v okolí Ponorky
Realizace některých návrhů žáků není v možnostech školy.
Analýza květin v budově školy
Květiny ve třídách
třída |
počet květin ve třídě |
kdo o květiny pečuje |
1.A |
20 |
žáci |
1.B |
12 |
paní učitelka |
2.A |
8 |
paní učitelka |
2.B |
13 |
žáci |
2.C |
15 |
žáci |
3.A |
20 |
žáci |
3.B |
18 |
žáci |
3.C |
14 |
žáci |
4.A |
14 |
žáci |
4.B |
15 |
žáci |
4.C |
14 |
žáci + paní učitelka |
5.A |
11 |
paní učitelka |
5.B |
5 |
žáci |
6.A |
6 |
paní učitelka |
6.B |
4 |
žáci |
7.A |
10 |
paní učitelka |
7.B |
18 |
žáci + paní učitelka |
8.A |
15 |
paní učitelka |
8.B |
4 |
žáci |
9.A |
19 |
žáci + paní učitelka |
9.B |
4 |
žáci |
celkem |
259 |
|
Květiny na chodbách, v družině, v odborných učebnách a v jídelně
|
počet květin |
družina č.1 |
18 |
družina č.2 |
8 |
družina č.3 |
6 |
družina č.4 |
17 |
chodba u družin: |
56 |
jídelna
|
1 |
odborné učebny |
27 |
chodba – přízemí
|
6 |
chodba - kruhový pavilon – přízemí |
57 |
chodba - kruhový pavilon – 1. patro |
54 |
chodba – hlavní budova -1. patro |
67 |
chodba – hlavní budova - 2. patro |
13 |
chodba – hlavní budova - 3. patro |
9 |
Na celé škole je celkem 598 květin
Umělé květiny jsou pouze v jídelně, v učebně chemie a v některých třídách na stěnách.
O květiny ve třídách se starají děti a třídní pani učitelky.
O květiny v družinách a na chodbách se starají děti, paní učitelky, paní družinářky s dětmi, v odborných učebnách o ně pečují správci učeben.
Kdo se o kytky stará je označeno cedulkou.